sâmbătă, 27 octombrie 2007

Cersetor cu cravata

Zilele astea s-a dat startul dupa cum probabil stiti la campania electorala. Si fiindca, din motive tehnice, pur balcanice, in camin nu avem cablu TV(s-au furat amplificatoarele din pod), am dat drumul la clasicul TVR 1 pe care il pot prinde "din aer". Acolo am vazut diverse clipuri electorale, care trebuie sa recunosc ca m-au scarbit. Dupa ce ca nimic nu merge bine la noi, oamenii astia au tupeul ordinar sa isi faca campanie electorala cu fraze de genul"votati-ma pe mine, si voi face, voi drege, voi....". Astazi nu mai pot fi asa naiv. Nu mai am timp sa fiu. Ma asteapta viata. Ma asteapta munca. Si nu pot sa nu ma intreb ce sanse am eu sa incep sa imi constuiesc o casa, o faimile, o cariera, de la zero. Marturisesc ca nu am "spate". Nu am relatii si conexiuni. Sunt, daca vreti, un roman de model vechi, un ambitios si un visator. Dar ma vad nevoit sa ma trezesc in mod brutal din visarea mea neghioaba cand vad ce lume se deschide dincolo de usa de la intrare, dincolo de ecranul televizorului.
Ca sa revin la cele spuse anterior(la imaginile de la TV), dupa vizionarea clipurilor, pe langa scarba mi-a venit in minte imaginea unui cersetor din metroul bucurestean, care punandu-se in genunchi zicea ACELEASI cuvinte pe care le auzeam din gura politicienilor nostri. Octavian Paler, in una din cartile sale, Convorbiri cu Octavian Paler(cartea este scrisa de Daniel Cristea-Enache) descrie politicienii de astazi ca fiind niste "neo-barbari": Daca barbarul venea din afara civilizatiei, neo-barbarul este produsul civilizatiei. Daca barbarul era analfabet, neo-barbarul are(sau poate avea) studii de specialitate. Daca barbarul era nespalat, neo-barbarul vrea sa miroasa frumos. Ceea ce ii apropie este ca amandoi n-au nevoie de cultura...Si pot adauga si eu la aceasta caracterizare lacomia fara margini fata de bani si de putere. Caci pot spune cu tarie ca majoritatea cersetorilor sunt in felul lor, lacomi. Si mai pot spune ca, asemena politicienilor, prefera sa obtina un ban prin milogeala decat prin munca. Singurul lucru care ii deosebeste este totusi faptul ca un cersetor nu are nimic, si exista oameni care cersesc pentru ca nu au cum sa munceasca, iar cersetorii mai mari ai tarii nu misca un deget sa ii ajute. Asta este.
Ma gandeam ca este totusi bine ca nu am cablu. Sunt un pic mai ferit de lumea externa. Imi ramane doar camera mea de camin. Mica, intima. Nici pe coridor nu este nimeni. Sunt doar eu si gandurile mele. Care au avut mult timp sa se faca auzite.
Asa ca domnilor, mana la treaba, nu la cersit. Daca vreti sa ma convingeti, faceti-o cu fapte, nicicum cu promisiuni pe care toata lumea stie ca nu le respectati. Macar acum, in al 13-lea ceas.

2 comentarii:

Lamya777 spunea...

si eu sunt la fel, fara "relatii, conexiuni si alte prostii" de genul asta...dar crede-ma se poate construi totul de la zero. da, stau prin camin, da alerg toata ziua, dar stiu ca in max 2 ani va fi asa cum trebuie. dar ai dreptate, se poate doar prin munca, iar aia sa fie multa si de calitate. sincer, d-aia nu ma uit eu la stirile astea, mai ales cele legate de campania electorala, mi se par o prostie...

Vampiriac spunea...

in 2 ani vom intra in faliment draga mea... wake up si nu mai visa!